3D Estate w panelu sprzedażowym PZFD
Skuteczna sprzedaż w trudnych czasach


Spotkanie PZFD Śląsk: o wyzwaniach sprzedaży mieszkań w 2025 roku
2 kwietnia 2025 roku mieliśmy przyjemność uczestniczyć w spotkaniu Śląskiego Oddziału Polskiego Związku Firm Deweloperskich, skierowanym do osób zarządzających sprzedażą i marketingiem w firmach członkowskich. Tematem przewodnim wydarzenia były wyzwania, z jakimi mierzą się dziś zespoły sprzedażowe na rynku nieruchomości.
Panel dyskusyjny poprowadził Krzysztof Kuniewicz z 3D Estate, a w rozmowie wzięli udział:
• Magdalena Mazurkiewicz – trenerka i konsultantka ds. sprzedaży i HR,
• Adam Urbański – dyrektor sprzedaży TDJ Estate,
• Michał Swat – dyrektor sprzedaży Otodom.
Na sali obecni byli również m.in. Agnieszka Lipka (psycholożka i trenerka biznesowa), Artur Kosiek (szef sprzedaży 3D Estate), Jakub Jamontt (wiceprezes 3D Estate), a także przedstawiciele firm deweloperskich zrzeszonych w śląskim oddziale PZFD.
O czym rozmawialiśmy?
Wspólnie zastanawialiśmy się nad zmianami w pracy działów sprzedaży – w kontekście spowolnienia tempa sprzedaży i coraz większych wymagań klientów. W czasie spotkania uczestnicy omówili następujące kwestie:
• wydłużony proces decyzyjny klientów,
• konieczność szybkiej reakcji na zapytania,
• potrzebę dostosowania organizacji pracy zespołów sprzedaży,
• wzrost znaczenia tzw. kompetencji miękkich i doradczego modelu sprzedaży,
• presję wynikającą z przewagi podaży nad popytem na rynku mieszkaniowym.
Smart Makiety jako odpowiedź na nowe potrzeby klientów
Uczestnicy proponowali w trakcie dyskusji także konkretne rozwiązania. Co ciekawe, tematyka Smart Makiet była poruszana zarówno przez panelistów jak i słuchaczy. Smart Makiety to przykład narzędzia, które pomaga klientom lepiej przygotować się do zakupu i podejmować świadome decyzje. To dla nas jasny sygnał, że nasze rozwiązania są już rynkowym standardem i realnie wspierają proces sprzedaży.
Jaki powinien być dzisiejszy sprzedawca?
Jednym z ważniejszych wniosków spotkania było wspólne zdefiniowanie sylwetki idealnego sprzedawcy – nie jako „gwiazdy sprzedaży”, ale solidnego rzemieślnika: dobrze zorganizowanego, zaangażowanego, elastycznego i kompetentnego.
Ważnym i powracającym wyzwaniem są też warsztat i kompetencje menedżerów. Do tych wątków na pewno wrócimy podczas kolejnych spotkań oraz w naszych publikacjach.
Dziękujemy wszystkim uczestnikom za inspirującą i merytoryczną rozmowę. Cieszymy się, że możemy być częścią środowiska, które nie tylko identyfikuje wyzwania, ale też wspólnie szuka na nie konkretnych odpowiedzi.