3D Estate w panelu sprzedażowym PZFD

Skuteczna sprzedaż w trudnych czasach

Logo Polskiego Zaraz Zaraz Związku Firm Deweloperskich
Blog /Aktualności/

3D Estate w panelu sprzedażowym PZFD

Spotkanie PZFD Śląsk: o wyzwaniach sprzedaży mieszkań w 2025 roku

2 kwietnia 2025 roku mieliśmy przyjemność uczestniczyć w spotkaniu Śląskiego Oddziału Polskiego Związku Firm Deweloperskich, skierowanym do osób zarządzających sprzedażą i marketingiem w firmach członkowskich. Tematem przewodnim wydarzenia były wyzwania, z jakimi mierzą się dziś zespoły sprzedażowe na rynku nieruchomości.

Panel dyskusyjny poprowadził Krzysztof Kuniewicz z 3D Estate, a w rozmowie wzięli udział:

Magdalena Mazurkiewicz – trenerka i konsultantka ds. sprzedaży i HR,

Adam Urbański – dyrektor sprzedaży TDJ Estate,

Michał Swat – dyrektor sprzedaży Otodom.

Na sali obecni byli również m.in. Agnieszka Lipka (psycholożka i trenerka biznesowa), Artur Kosiek (szef sprzedaży 3D Estate), Jakub Jamontt (wiceprezes 3D Estate), a także przedstawiciele firm deweloperskich zrzeszonych w śląskim oddziale PZFD.

O czym rozmawialiśmy?

Wspólnie zastanawialiśmy się nad zmianami w pracy działów sprzedaży – w kontekście spowolnienia tempa sprzedaży i coraz większych wymagań klientów. W czasie spotkania uczestnicy omówili następujące kwestie:

• wydłużony proces decyzyjny klientów,

• konieczność szybkiej reakcji na zapytania,

• potrzebę dostosowania organizacji pracy zespołów sprzedaży,

• wzrost znaczenia tzw. kompetencji miękkich i doradczego modelu sprzedaży,

• presję wynikającą z przewagi podaży nad popytem na rynku mieszkaniowym.

Smart Makiety jako odpowiedź na nowe potrzeby klientów

Uczestnicy proponowali w trakcie dyskusji także konkretne rozwiązania. Co ciekawe, tematyka Smart Makiet była poruszana zarówno przez panelistów jak i słuchaczy. Smart Makiety to przykład narzędzia, które pomaga klientom lepiej przygotować się do zakupu i podejmować świadome decyzje. To dla nas jasny sygnał, że nasze rozwiązania są już rynkowym standardem i realnie wspierają proces sprzedaży.

Jaki powinien być dzisiejszy sprzedawca?

Jednym z ważniejszych wniosków spotkania było wspólne zdefiniowanie sylwetki idealnego sprzedawcy – nie jako „gwiazdy sprzedaży”, ale solidnego rzemieślnika: dobrze zorganizowanego, zaangażowanego, elastycznego i kompetentnego.

Ważnym i powracającym wyzwaniem są też warsztat i kompetencje menedżerów. Do tych wątków na pewno wrócimy podczas kolejnych spotkań oraz w naszych publikacjach.

Dziękujemy wszystkim uczestnikom za inspirującą i merytoryczną rozmowę. Cieszymy się, że możemy być częścią środowiska, które nie tylko identyfikuje wyzwania, ale też wspólnie szuka na nie konkretnych odpowiedzi.

Czytaj inne

Aktualności

Wiedza, relacje i technologia

3D Estate w Akademii Rynku Nieruchomości 2025

Relacja,
ArrowRightLong

Aktualności

3D Estate na MIPIM 2025

Najważniejsze wydarzenie branży nieruchomości

Relacja,
Targi MIPIM 2025
ArrowRightLong

Technologia

Narzędzia są po to, by działać skuteczniej

Jak dane i technologia pomagają młodym klientom podejmować decyzje mieszkaniowe

technologia,
poradnik,
ArrowRightLong