3D Estate w panelu sprzedażowym PZFD

Skuteczna sprzedaż w trudnych czasach

Logo Polskiego Zaraz Zaraz Związku Firm Deweloperskich
Blog /Aktualności/

3D Estate w panelu sprzedażowym PZFD

Spotkanie PZFD Śląsk: o wyzwaniach sprzedaży mieszkań w 2025 roku

2 kwietnia 2025 roku mieliśmy przyjemność uczestniczyć w spotkaniu Śląskiego Oddziału Polskiego Związku Firm Deweloperskich, skierowanym do osób zarządzających sprzedażą i marketingiem w firmach członkowskich. Tematem przewodnim wydarzenia były wyzwania, z jakimi mierzą się dziś zespoły sprzedażowe na rynku nieruchomości.

Panel dyskusyjny poprowadził Krzysztof Kuniewicz z 3D Estate, a w rozmowie wzięli udział:

Magdalena Mazurkiewicz – trenerka i konsultantka ds. sprzedaży i HR,

Adam Urbański – dyrektor sprzedaży TDJ Estate,

Michał Swat – dyrektor sprzedaży Otodom.

Na sali obecni byli również m.in. Agnieszka Lipka (psycholożka i trenerka biznesowa), Artur Kosiek (szef sprzedaży 3D Estate), Jakub Jamontt (wiceprezes 3D Estate), a także przedstawiciele firm deweloperskich zrzeszonych w śląskim oddziale PZFD.

O czym rozmawialiśmy?

Wspólnie zastanawialiśmy się nad zmianami w pracy działów sprzedaży – w kontekście spowolnienia tempa sprzedaży i coraz większych wymagań klientów. W czasie spotkania uczestnicy omówili następujące kwestie:

• wydłużony proces decyzyjny klientów,

• konieczność szybkiej reakcji na zapytania,

• potrzebę dostosowania organizacji pracy zespołów sprzedaży,

• wzrost znaczenia tzw. kompetencji miękkich i doradczego modelu sprzedaży,

• presję wynikającą z przewagi podaży nad popytem na rynku mieszkaniowym.

Smart Makiety jako odpowiedź na nowe potrzeby klientów

Uczestnicy proponowali w trakcie dyskusji także konkretne rozwiązania. Co ciekawe, tematyka Smart Makiet była poruszana zarówno przez panelistów jak i słuchaczy. Smart Makiety to przykład narzędzia, które pomaga klientom lepiej przygotować się do zakupu i podejmować świadome decyzje. To dla nas jasny sygnał, że nasze rozwiązania są już rynkowym standardem i realnie wspierają proces sprzedaży.

Jaki powinien być dzisiejszy sprzedawca?

Jednym z ważniejszych wniosków spotkania było wspólne zdefiniowanie sylwetki idealnego sprzedawcy – nie jako „gwiazdy sprzedaży”, ale solidnego rzemieślnika: dobrze zorganizowanego, zaangażowanego, elastycznego i kompetentnego.

Ważnym i powracającym wyzwaniem są też warsztat i kompetencje menedżerów. Do tych wątków na pewno wrócimy podczas kolejnych spotkań oraz w naszych publikacjach.

Dziękujemy wszystkim uczestnikom za inspirującą i merytoryczną rozmowę. Cieszymy się, że możemy być częścią środowiska, które nie tylko identyfikuje wyzwania, ale też wspólnie szuka na nie konkretnych odpowiedzi.

Czytaj inne

Aktualności

Wiedza, relacje i technologia

3D Estate w Akademii Rynku Nieruchomości 2025

Relacja,
ArrowRightLong

Aktualności

3D Estate na MIPIM 2025

Najważniejsze wydarzenie branży nieruchomości

Relacja,
Targi MIPIM 2025
ArrowRightLong

Aktualności

Wiedza, relacje i technologia

3D Estate w Akademii Rynku Nieruchomości 2025

Relacja,
ArrowRightLong